Riktigt trött

Vaknade upp imorse och hade kunnat betala många hundralappar för att få mig en sovmorgon. Men det går ju liksom inte, "bababababa" talar om att det är dax att gå upp. Spelar ingen roll vad klockan är... Dessutom är inte min lilla tjej någon som vill ligga och morna sig speciellt länge (vilket jag kan göra hur länge som helst!). Så det är full fart på en gång. Först frukost och sen leka. Vet inte om jag nämnt det här men Cornelia kryper nu. Vi trodde ju att hon skulle hoppa över det steget och börja gå direkt. Men för en vecka sen ställde hon sig upp på knäna och började krypa direkt. Inte alls nåt vaggande utan det var som att hon bara fattade helt plötsligt. Så nu är det full fart på lilla sötnos. Hon är överallt och klättrar på allt, HELA TIDEN. Men det är kul. Hon är så mycket nöjdare nu när hon kan ta sig vart hon vill. Och även om hon kan krypa så älskar hon att gå runt med mamma i händerna också. Lilla älsklingen har blivit så stor, tänka sig att hon blir 11 månader på onsdag!

Helgen spenderades i Trosa i lördags. Var på två husvisningar men ingen av dem är aktuella. Men det är kul att åka runt och titta, iaf än sålänge! Hann även med en fika hos Karin och Danne. De håller på och renoverar för fullt och det kommer nog bli jättefint när det är klart! Sen blev det storhandling på vägen hem, rostbiff med rostade rotfrukter till middag och sen en bra film på det! The blind side. Jättebra!

Igår var vi på näst sista babysimmet för denna gång. Har bestämt oss för att ta ett litet uppehåll fram till jul och sen köra fortsättning i januari igen. Jag kan ju gå och bada med Sara och Rasmus en gång i veckan så vi kommer passa på att göra så medan jag är mammaledig iaf. Efter babysimmet bjöd vi in oss på fika/lunch hos mamma och Dennis. Passade på att inspektera deras nyrenoverade toaletter. Verkligen jättefina! Och vilken lyx med spa-badkar!

Har varit lite dåligt med nytagna bilder ett tag! Måste hitta kamerasladden, så kommer det lite nytt! Vi kör ett badkort på mina älsklingar från Olofsbo så länge. Å vad jag saknar sommaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0