Lite bloggtorka...

Ja, lite bloggtorka har det allt varit ett tag! Förra veckan vet jag inte vart den tog vägen. Men höjdpunkten var ju lägenhetsförsäljningen på tisdagen! På onsdan gick jag och grannen till sydpoolen med våra små knott. Babysimmet på söndagar har ju tagit slut nu så jag tänkte hänga på Sara ett tag framöver så kanske vi kör igång med kurser i vår igen. Det var en skön promenad dit men hemvägen var hemsk. Iskallt, blåst och småregn i luften. Gick in på Åhléns och köpte mig en mössa och ett par vantar. Smart!

På torsdagen var vi iväg på öppna förskolan. Gick på torsdag denna vecka, lite större barn som kommer då. Har varit så mycket småbebisar på onsdagar så vi kör nog torsdagar i fortsättningen så att Cornelia kan leka av sig lite! På kvällen bytte Johan till vinterdäck vilket var väldigt smart eftersom årets första snö dök upp på fredagen! Jag och Nellan skulle ju ut till Gnesta så det var behövligt. Nästan alla hade lämnat återbud till Annas brunch pga av snöfallet men vi åkte ut i alla fall. Anna bjöd på god ärtsoppa med pannkakor! Riktigt mysig förmiddag.

På lördagen var vi ute i Trosa och kollade på ett hus som vi hade rätt stora förhoppningar på men det var inget att ha alls. Gick en promenad utmed ån och hittade en jättemysig barnaffär. Köpte första födelsedagsprenten till älskling där =) Sen käkade vi lunch på kolgrillen vilket var jättegott! Sen var det full fart hem. Mamma, Dennis och Stoffe kom över på kvällen för att fira lägenhetsförsäljningen med oss. Toast skagen, ugnsbakad lax och snickerskladdkaka. Blev riktigt smarrigt även om kladdkakan var vääääldigt mäktig! Nellan fick ett par jättesöta byxor. Tack tack mormor!

På söndagen vaknade Cornelia upp med rinnande näsa och feber så det blev en riktig innedag. Samma läge idag men nu har febern försvunnit i alla fall. Såg idag att Cornelias ena framtand saknade en liten flisa. Hon hade ramlat och slagit i tänderna i bordet igår (när jag hade sovmorgon =) morse men Johan märkte inget då och jag såg inte heller nåt under hela dagen men idag på morgonen såg jag att det såg lite annorlunda ut i munnen. Jag ringde folktandvården och de sa att man oftast inte gör nåt men att vi ändå kunde komma så de kunde dokumentera det. Älskling vägrade middag idag (har aldrig hänt!) så jag hoppas inte att hon har ont utan att det hör ihop med förkylningen.

Oj, blev mycket på en gång. Tråkigt att läsa såna här sammanfattningar. Ska försöka bli bättre! Och så måste jag få tag på kamerasladden, var ju jättelängesen jag la upp färska bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0