Hostmedicin

Imorse var Cornelia jättesnorig, rosslig och hostig så jag tänkte att det är lika bra att kolla upp innan helgen. Ringde vårdcentralen i Lina först men där var det fullt. Hon erbjöd sig att boka en tid i Geneta men då sa jag nej tack. Ingen som helst lust att virra runt i Geneta med en sjuk unge och utan en aning om vart jag skulle. Sen har jag kanske lite förutfattade meningar men det känns inte som att allmänläkarna där håller så hög klass?! Ringde vårdcentralen på jobbet och bestämde att vi listar henne där. De är alltid så trevliga och det går snabbt att få tid. Strax efter kl 13 träffade vi Kerstin. Massa slem i lungorna och hostmedicin (för 2-åringar!) ordinerat. Och så tjata hon om vätska, som att jag inte vet det men hur lätt är det att tvinga i henne? Nu hoppas jag hon bättrat till sig. Har varit skruttig sen i söndags.

Ikväll är vi själva hemma. Johan ska ut med jobbet på Torekällberget. Ostbågar med julmust är inhandlat, har planerat att intaga detta framför Idol som ikväll har 90-talstema. Kan bli intressant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0