En liten sjukling

Stackars min lilla prinsessa. Berättade ju att hon var lite febrig häromdagen. Febern har gått ner men näsan rinner och nu har hon börjat hosta. Jag tror att hon har ont i halsen också för hon äter knappt nåt. Igår kväll hade hon vägrat välling (jag var på hockey med mamma och Stoffe, SSK vann med 7-2, helt otroligt roligt!). Då vet man att nåt är galet för välling är det bästa som finns i Cornelias värld! Hon är mest slö och vill sitta i famnen eller bara gosa. I vanliga fall är det ju full fart så man märker att krafterna inte finns där.

Var nere en snabbis på folktandvården och visade upp hennes tand. De kommer inte att göra något utan det är bara att hoppas att tanden under inte blivit skadad. Stackars älsklingen har en sne tand. Men hon var så duktig och visade upp den för tandläkaren utan skrik. Har gjort en skadeanmälan till försäkringsbolaget om det skulle visa sig att det blir problem med tand nr 2 i framtiden.

Idag håller vi tummarna för att allt går bra för Cornelias kusin Isabella som ska operera bort halsmandlarna. Kommer säkert gå lysande! Jag har ju själv gjort det när jag var 6 år (tror jag det var). Glass och nyponsoppa för hela slanten kom jag ihåg att det var. Börjar närma sig för kusin nr två:s anlännande snart också. Spännande!

Här är en bild från semestern i somras. Anna och Isabella kom och hälsa på oss i stugan. Sagoläsning för kusinerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0