Vilket sk*tväder!

När vi vaknade i morse gick jag och hoppades på att regnet som hällt ner ett bra tag under natten skulle vara snällt och ta en paus på en timma ungefär när vi skulle bege oss till BVC kl 10. Men det kunde man ju glömma. Nu kom regnkläderna som vi köpte på Gekås i somras till väl användning. Både byxor och jacka klädde jag upp mig i, det enda som saknades var gummistövlar. Så tårna mina kom att bli lite blöta men annars klarade jag mig faktiskt fint fast att det öste ner under den 10 minuter långa promenaden. Cornelia satt under sitt regnskydd och fick bara vatten på sig då hon var nyfiken på bilarna och stack ut sitt huvud hihi!

Cornelia skötte sig exemplariskt och fick vår BVC-sköterska Lena att skratta ett antal gånger. Damen väger nu 13 150 gr och är 83 cm. Hon är nu tyngre men kortare än vad jag var i samma ålder. Sen var det dags för sprutorna, tredje och sista dosen mot difteri, stelkramp, kikhosta, Hib (Haemophilus influenzae typ B) och polio samt vaccin mot pneumokocker- Ett stick i varje lår, den första brydde hon sig inte om men den andra protestera hon mot. Men det gick snabbt över!

Sen bar det hemmåt, på med alla regnkläder igen men nu regnade det bara måttligt. Hängde en tvätt när jag kom hem och sen blev det lite lunch. Cornelia åt tre skedar sen ville hon sova. Mysko men det var kanske sprutorna som gjorde henne trött. Hon sov en knapp timme och sen åt hon upp resten. Resten av eftermiddagen har vi lekt, lekt och lekt! Har hållit oss inomhus pga av det tråkiga vädret men nu har ju Cornelia en massa nya roliga leksaker så nu är det roligt att leka! Jag har byggt med klossar och Cornelia river ner, och varje gång kiknar hon av skratt den lilla sötnosen! Traktorn och barbapapa-tåget var också populära =) Nu sover hjärtat igen. Hon är nog lite trött efter helgens kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0