Cornelia 1 år

Idag är verkligen ingen vanlig dag, för idag är det Cornelias 1-årsdag! Fina fina lilla skruttunge! Hur är det möjligt att du redan fyller 1 år? Tiden har gått så himla fort och vi njuter varje dag av dig och din underbara personlighet. Vi har sett dig växa från ett litet knyte till en stor tjej som kryper för fullt och som snart går helt själv. Mamma och pappa älskar dig mest i hela världen. Grattis vår lilla prinsessa på din allra första födelsedag!



Nyfödd skrutta med sin pappa! Eftersom du låg bakochfram/uppochner i mammas mage fick du komma ut med kejsarsnitt. Men det gick finfint det med!



Vi stannade inte länge på BB, eftersom det var svininfluensatider fick vi inte ta emot några besök så när vi kom hem dröjde det inte många timmar innan mormor knackade på dörren =)



Du växte snabbt på dig så dina smala kycklingben som du hade när du föddes försvann fort. Dina ögon var länge mörkblå men gick sedan över till brunt precis som din mamma! På bilden är du 1,5 månad.



2,5 månad. Här är du med dina rosa prinsesskatt som du fått av morbror Tompa och Rebecka. Den fick dig alltid på bra humör!



När du var nästan 4 månader fick du smaka mat för första gången, blev mosad potatis! Mat har du alltid gillat, gröt och välling har varit favoriterna men vanlig mat har aldrig varit svårt heller. Mat är gott!



I slutet på mars var det dags för dop! Det gick jättebra och du skötte dig så bra!



Sen blev det vår och vi kunde äntligen ta långa sköna promenader efter snökaoset som rådde under vintern. Blev även en del mys på uteplatsen! 5,5 månad gammal Cornelia.



Strax därefter lärde du dig att sitta själv! Knappt 6 månader gammal.



Sen blev det varm sommar och då hade du det bra i din egen lilla pool!



Jag och min polare Alma hängde i skuggan i Tantolunden medan morbror spelade SM-bangolf!



Jag börjar bli stor och får inte plats i min balja längre. Då kör mamma in stolen i duschen, hihi! Trots den roliga minen så älskar jag både att bada och duscha!



Cornelia och pappa på restaurang i Vaxholm. Så fina!



I början av augusti åkte vi på semester. Först besökte vi farmor och Jan-Åke i Uddevalla.



Sen mötte vi upp våra favoriter i Olofsbo för en veckas stugsemester. Vi började med att fira Dennis 60-årsdag!



I den här stugan bodde vi precis bakom sanddynorna.



Vi badade i Kattegatt. Fina fina familj!



Klart att ungarna skulle till Gekås =)



Sen blev det höst ganska fort. Du älskar böcker! Men du är inte bara stillasittande, du börjar klättra utmed de flesta möbler så mamma får mycket att göra om dagarna.



Gungar gunghäst! 10 månader.



Under hösten började vi på babysim. Du är som en liten fisk i vattnet och stormtrivs!



En riktig favoritbild! Mammas lilla glädjespridare <3



11 månader. Lilla Cornelia börjar bli en bestämd tjej som inte går med på vad som helst längre!



Jag och min polare Rasmus fikar på Torekällberget! Rasmus och jag är riktigt bra kompisar. Samma temperament så vi kommer jättebra överens fast att jag är 4 månader äldre!



Inte utan min snutte! En nyvaken Cornelia. Kaninsnutte sover jag inte utan!



Här är du nästan 1 år och går jättebra med hjälp av en trygg hand, men än så länge är du lite för försiktig för att våga släppa taget helt!

Grattis på födelsedagen älskade unge!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0