Nu börjar det!



Fotbolls-VM i Sydafrika!

Har kollat i 7 minuter på öppningsmatchen mellan Sydafrika och Mexiko och är redan galet trött på de där bullrande blåsinstrumenten. Låter som en supersvärm med syrsor, fast miljoner gånger värre. Hoppas man vänjer sig.

Hur går det då? Många tror på Spanien men jag tror inte de når ända fram. England mot Brasilien vore väl en rolig final? Ja, jag tror jag håller på England. Förövrigt tycker jag det är jättefuskigt att Lagerbäck får vara med och leka, i form av förbunskapten för Nigeria. Känns liksom som att om man misslyckas kvala med ett lag så kan man inte bara gå och byta lag och sen få ta del av hela konfettin i alla fall. Nä, han borde få samma straff som oss andra svenskar. Få uppleva ett världsmästerskap som inte är riktigt lika roligt som i vanliga fall. Uppladdningen har inte varit densamma, intresset kommer inte vara detsamma och därför är det fel att tomten Lagerbäck får vara med på den här festen i alla fall.

Hoppas i alla fall på lite grym fotboll de kommande veckorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0