Grevinnan af Barkaby

I onsdags var det då äntligen dax. Efter att det blev inställt förra gången så var både mamma och jag jättesugna på att komma iväg nu. Solen sken och vi begav oss mot Saltsjö-Duvnäs, Dennis var snäll och skjussade oss.



I såna här safaribilar åkte vi iväg mot Gärdet där avfärden gick ifrån.



Jag och mamma påväg i safaribilen.



Mamma och Dennis poserar vid korgen. Bara korgen vägde 800 kg :-O



Jag och mamma i korgen. Vi fick först prova ut var vi skulle stå för att sen snabbt kunna hoppa i när ballongen skulle lyfta.



Sen välte vi korgen och började veckla ut ballongen.



Ballongen fylldes med luft.



Sen var det dags för avfärd!! Här står vi i ballongen och ska precis lyfta.



Wiii!!! Så häftig känsla!!!



Ännu högre upp!



Fina Stockholm!

Tyvärr blåste det inte som vi ville riktigt. Fick ju starta inne i Stockholm men flög sen ut mot Barkarby. Så den finaste utsikten var helt klart i början. Sen blev det mycket skog, hus och vägar. Tyvärr kunde vi inte flyga så högt som i början heller för då hade vindarna kastat iväg oss totalt. Så det blev en ganska låg färd sen (tyvärr!), slog i en gran en gång och höll sedan på att flyga in i Kista Science Tower. När vi väl passerat den höga byggnaden damp vi ännu mer och var riktigt nära att gå in i ett bostadshustak. Det räckte inte med att gasa utan piloten fick dra i linorna för att få upp ballongen. Var kanske ingen fara, han hade kanske koll men jag blev faktiskt lite rädd.



Granar och andra träd som kom läskigt nära ibland.



Såhär nära flög vi Kista Science Tower :-O



Fina fina mamma!



Jag och mamma.



Solnedgång över Stockholm.

Sen landade vi på Barkaby flygfält. Trodde nästan att korgen skulle välta för den stutsade bra många gånger innan piloten fick stopp på den. Därefter följde ihoppackning av ballongen och champagnedop i myggsvärm. Jag kan numera titulera mig Grevinnan af Barkaby (har t.o.m. ett diplom som stödjer detta!). Haha, så nu vet ni vad jag vill bli kallad =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0