Grattis mamma!

Idag fyller min lilla mamma år, hipp hipp hurra!! Ikväll blir det födelsedagsfika, ska bli trevligt! Tycker den här bilden på mamma och Cornelia är så fin. Nellan är knappt 2 månader här.



För övrigt har vi haft massor att göra denna vecka och knappt varit hemma. Helgen var dock rätt lugn, Camilla och Robert var här på middag i lördags och på söndagen hade jag tänkt åka och shoppa lite behövligheter. Men de planerna var bara att glömma då Johan drog på sig ett ryggskott i lördags kväll. Som tur var gick det snabbt över men vi blev hemma hela söndagen.

I tisdags var hela mammagruppsgänget hemma hos Karin och Mea i Enhörna. Blev ett lite längre besök än planerat då vi inte kollat upp busstider för hemfärden innan. Så vi bjöd in oss på lunch hehe. Var riktigt trevligt, har så mysiga mammor att umgås med =) Nästa gång ska jag nog försöka locka hit dem.

Igår var vi och hälsade på på jobbet. Fick träffa nya chefen som verkar riktigt bra! Hur kul som helst, känns superbra. Sa att jag planerar att komma tillbaka efter årsbokslutet så det blir väl till mitten på januari ungefär. Meddelade även att jag börjar känna mig rätt klar på min nuvarande tjänst och det hade hon full förståelse för. Frågan är bara vad jag vill göra? Ska ha ett nytt möte till hösten så jag hinner tänka lite. Har mest gått i bebis/amningsdimma hela våren och har inte tänkt så mycket på jobbet alls. Kul att träffa alla arbetskamrater igen. Ska faktiskt träffa dem redan på tisdag igen då jag blev medbjuden på picnic. Hoppas vädret tillåter det bara!

Sen var det bara att ratta bilen in mot stan och försöka få Cornelia att sova lite eftersom vi skulle till Barolo och träffa Johan, svärmor, Karin och Danne. Tog ett bra tag innan hon somnade vilket var konstigt då hon knappt sovit på hela dagen men till slut fick jag henne att sova en halvtimme. Det blev en plankstek på Barolo, riktigt länge sen jag åt det sist! Det var riktigt surrigt och hög ljudnivå på restaurangen men Cornelia var så himla snäll och duktig. Min stora tjej! *stolt mamma*

Idag ska vi nog bara ta det lugnt på dan, har ett hem som helt förfallit så det blir nog en del plock men en promenad i det fina vädret ska nog hinnas med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0