Enhörnabesök

Igår var jag och Cornelia ute i Enhörna och hälsade på Sanna och Moa. Tog en promenad som skulle gått till sjön men slutade med att vi gick förbi affären för Sanna behövde handla lite. Moa hade en gåstol som var mycket mer lättrullad än Cornelias. Den rullade liksom lätt åt alla håll medan vår är väldigt trög. Är nog därför Cornelia går bakåt i den, än så länge är den för tung att dra framåt eller i sidled. Smaskade goda bullar och mazariner medans barnen "lekte".

På kvällen fick jag ett samtal från vår mäklare som sa att det var en kvinna som ville komma och titta på vår lägenhet (och alla andra här i området). Jahapp, var bara att börja röjja igen. Kl 11.30 skulle hon komma idag. Tror ni hon kom? Nix. Nu var det iofs väldigt synd om henne då någon i hennes närhet drabbats av en hjärtinfarkt men jag bli så less på allt flyttande av saker. Tycker synd om Johan som åkte hem från jobbet så att vi kunde ta ut Frasse i bilen, helt i onödan. Det enda positiva är att vi håller jävligt rent här hemma. Får se om hon vill komma innan den öppna visningen, kul om hon är intresserad men börjar bli less på detta nu...

Juste, en sak till. När mamma var här i onsdags kväll med lite mannagrynspudding och saftsoppa (tack mamma!) så skulle jag visa henne en stuga i Olofsbo på Blocket. Just då hittar jag en annan stuga precis där vi vill hyra med jättefin inglasad altan (så det gör inget om det regnar!). Ringde direkt och tjoho, bokat! Så nu har vi två stugor i Olofsbo v.31. Känns skönt. Hade nog blivit väldigt jobbigt i slutänden med fyra vuxna och två bebisar i en 30 kvm stor stuga utan dörrar. Men nu känns det super. Längtar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0