Väntar på ovädret...

...för det är tydligen påväg! Djur och natur behöver verkligen en dusch och jag har inget emot om den här klibbiga luften som ligger som en kletig dimma tar och försvinner! Blir nog en filmkväll, tror vi ska se Farsan. Cornelia har precis knoppat in efter en maratondag utan nästan någon tupplur alls. Fattade inte att hon orka, min tappra sötnos!

Idag har vi fixat en resesäng till Cornelia. Hittade en begagnat. Var på gräddhyllan i Pershagen och hämtade den. Känns bra att få den billigt för hur ofta kommer hon använda den? Fräsch var den också. Och söt, med Nalle Puh och Ior på =) Så nu måste vi låta henne provsova innan vi ger oss av på semester.

Såhär ser den ut!

Var även en sväng upp till IKEA. Var jättelängesen sist. Cornelia var inte alls glad i bilen. Vi bytte till hennes nya stora fina bilbarnstol för en vecka sen men hon trivs inte. Vad ska man göra? Börjar bli riktigt orolig inför bilresan ner till västkusten...



Husomhelst. Blev en ny stol till Nellan på IKEA. Har tänkt köpa deras billiga Antilopstol hur länge som helst nu men det har inte blivit av. Vi ska ha den som extrastol då hon ju har sina fina TrippTrapp sen tidigare. Men det är så jobbigt att släpa ut den till uteplatsen, och där är man ju en del nuförtiden. Har även tänkt ha den i duschen, perfekt för lillskrutt att sitta i där! Den får nog följa med på semestern också, om den får plats vill säga. Det är en annan sak som jag börjar bli riktigt orolig över. Hur ska vi få plats? Är ju miljoner saker som ska med till Cornelia, jag och Johan får nog hoppas på bra väder hihi...

Var även sväng till Babyland och inhandlade en nackkudde till skrutt. Vi testade på hemvägen och är nog inte helt nöjd. Magneterna som ska hålla ihop kudden lossnade såfort Cornelia började hänga med huvudet. Hmm hur löser man det?


Men visst är den söt!

Nä, nu väntar jag på regn och rusk med en päroncognac i min hand! Jag är redo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0