Tror jag smälter bort...

Satan i gatan vad det är varmt. Är så avis på Cornelia som kan bada i sin pool. Det var ett bra köp! Imorgon får det lov att bli stranden för oss. Nåt ställe med lite träd där man kan gömma Cornelia, men nu är det verkligen dax för badpremiär för mig. Klarar inte en dag till i denna värme...



Kolla posen! Så skön!



Min badtjej!

Idag har vi varit på BVC. 8-månaderskoll men hon är ju egentligen 7,5 månad. Men Lena går på semester idag så det fick bli ett lite tidigare besök. Hon hade växt 4 cm sen sist och mäter nu 76,5 cm över jorden. Lilla buddha väger till det 11,3 kg! Haha, konstigt att man inte är tröttare i ryggen än vad man är men blir väl stark av att kånka tung bebis =) Men det är skönt att hon väger så bra, slipper man hålla på att oroa sig för att hon inte får i sig ordentligt plus att det finns att ta av om det skulle behövas (men det hoppas jag såklart inte!)

Tänkte sen åka bussen ner på stan för en gångs skull men där var det knökat med vagnar. Då sket jag i det och gick hem istället. Blev favoritsysselsättningen numera, gunga i parken! Träffade på en granne som hade en liten bebis på 4 veckor med sig, man glömmer hur små de är! Lilleplutt! Sen fick Cornelia leka lite med Rasmus medan jag och Sara pratade lite skit. Hon jobbar på Sydpoolen och har hållt i lite babysim tidigare så på tisdag ska vi dit och få lite privatlektioner. Har anmält oss till babysim i höst men det vore kul att se om hon gillar det.

Sen har vi haft lek och tjo o tjim hela eftermiddan. Blir helt slut i skallen av att ropa tittut, grimasera, hoppa fram bakom dörrar osv. Idag har det dessutom inte blivit nån lunch, lite frukt och glass så energin är lite låg.



Lek är kul!

Just d, klippte ju mig i onsdags. Mamma och Stoffe passa Cornelia under tiden. Riktigt skönt att bli av med burret, tog bort ordentligt på längden och ljusade upp det lite. Nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0