Kallt

Usch vad kallt det är. Spelar ingen roll att det är mysigt med snö när man får -15 grader på köpet. Då hade jag hellre haft lite höstslask och "nollan" ett tag till. Igår (när det var som kallast) trotsade jag och Sara kylan och gick ner till Barnens hus. Har tänkt gå dit så många gånger men det har aldrig blivit av. Men det kommer vi göra igen! Mysigt ställe med trevlig personal. Minus var väl att de tog lite betalt till skillnad mot andra öppna förskolor. Men vilken service de hade, de hade allt från barnmat till haklappar och blöjor som man kunde köpa. Sen blev det en god lunch på Nancys som sedan följdes upp med lite shopping.

Den här underbara klänningen ska Cornelia ha i jul:


Köpt på Lindex. Så himla fin!

Fyllde på vårt hemapotek också. Både jag och Nellan har varit snuvig ett par dagar, har dessutom haft en jobbig huvudvärk kopplad till bihålorna så det går åt både alvedon och nässpray.

Idag har vi varit förbi Babyland med vagnen. Bromsen har gått sönder på ena däcket och de behöver tydligen beställa hem en axel för byte. Jag hoppas att det går på garantin men hon på Babyland var lite osäker. Den är ju uthämtad i okt förra året så det har precis gått 1 år =( Blev även lite julklappsshopping inne på lekaffären och så köpte jag en pulka. Men jag kan inte bestämma om vi ska spara den till jul eller om vi ska börja använda den nu med en gång. Kanske är lika bra? Vi flyttar ju sen och då kommer vi inte ha lika bra pulkmöjligheter. Och vem vet om snön ligger kvar i januari? Känns iofs som att det kommer ligga ett halvår, minst...

Nu har jag även sammanställt lite granna vad Cornelia kan tänkas önska sig av tomten så om det är nån som vill ha tips är det bara att höra av sig. Risken finns att flera köper samma sak om jag lägger ut det här. Men lite kort kan jag ju tipsa om att tröjor/bodys bör vara i strl 92 (om det inte är stora 86:or). I byxor är det 86 som gäller. Hon har 20-21 på fötterna nu men om ett par månader har de nog övergått i 22-23.



Jag haaar varit snäll i år tomten, jag lååååvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0