2:a advent

Söndag kväll igen. Vart tar veckorna vägen? Igår hade vi pulkapremiär för Cornelia. Var egentligen tänkt som en julklapp men man vet aldrig hur länge snön ligger kvar och sen kommer vi ju att flytta i januari så det kändes lika bra att ge sig ut i vinterlandskapet igår. Jag var så duktig och skog in den i butiken så Cornelia fick öva lite julklappsöppning här på förmiddagen =) Sen åkte jag iväg för att handla lite. Glöggflaska nr 2 höll på att ta slut så var tvungen att bunkra lite =) Nu dricker vi romglögg, chokladglögg och den traditionella starkvinsglöggen. Sa ju att jag skulle ta igen förra årets missade glöggintag =)

Idag har vi varit hos Cornelias farfar och Carola och fikat gott. Efter en liten stund dök även faster Anna, Henrik och kusin Isabella upp. Magen börjar nu synas ordentligt, inte så konstigt med tanke på att kusin nr 3 kommer den 31 januari. Det vet vi med säkerhet då det blir planerat snitt (om han inte behagar dyka upp tidigare vill säga).

Nästa vecka bjuder bl.a. på luciafika hos Sara på tisdag och 1-årskalas för Moa på onsdag. Nu ska jag fortsätta mysa i soffan med julmust och pepparkakor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0