En salig blandning

Usch, fick nyss se att judas-Jocke är tillbaka i SSK. Har verkligen hatat honom sen han gick till LHC, var det någon som hade ett SSK-hjärta så trodde jag det var han men nix han sålde sig till största SSK-konkurrenten och blev dessutom kapten i den där äckelklubben. Nu är han alltså tillbaka, dessutom på 3-årskontrakt. Jag ska personligen bua ut honom nästa säsong!

Annars har dagen vart rätt trevlig. Var nere på golfen och kollade Tompa spela klubbtävling. Han kom tvåa, ganska bra gjort när man inte har ätit någon frukost. Dock dumt. Att inte äta frukost alltså. Annars hade han nog vunnit. Tyvärr lyckades solen hålla sig i moln under nästan hela tiden vi var där så glassen vi köpte var inte så god som den kunde varit.

Lite bilder från golfen:







Sen drog vi hem till pappa (eller först åkte vi runt i Saltskog och hade en liten nostalgitripp på Förmansvägen, bodde ju faktiskt där ett bra tag!). Han behövde hjälp med datorn så hackern Johan fick hjälpa till. Pappa och Raija var barnvakt åt Cedrik som var glad för sina nya Bakuganleksaker. Vad är det egentligen för nåt? Stoffe leker också med det. Bakugan? Låter inte ens roligt men ungarna gillar det tydligen. Lite bilder även därifrån:



Fruktansvärd färgkombo, prickigt, blommigt och barbapapastrumpor! Men söt ändå!





Imorgon har vi gårdsstädning här i föreningen. Jag tänker gå runt och glassa i solen med Cornelia i vagnen och heja på alla andra hihi. Förra året slet jag som en galning (medans Johan var på finlandskryssning!). Jag var gravid precis i början och fick efter den dagen en fruktansvärd ryggvärk, var tvungen att gå till kiropraktorn två gånger för att få ordning på det. Så jag anser att jag är förtjänt av en lugn städdag! Sen blir det kalas i Farsta så fullproppad dag även då. Kul!

Nu ska jag se klart hockeyfinalen, hoppas det blir lite roligare spel och mer mål i sista perioden!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0