Söndag

Sitter och pustar ut i soffan efter en väldigt fullmatad dag. Har precis stoppat ner gullungen i sin säng. Hon är så duktig och somnar oftast helt själv, bara att lägga ner henne i sin säng, ge lilla nappen och gosebjörnen och säga godnatt. Sen somnar hon helt själv. Mammas duktiga flicka!

Dagen startade med gårdsstädning kl. 10 imorse. Johan krattade löv och jag hejjade på =) Men jag hjälpte faktiskt till med tre påstömningar av löv i alla fall. Sen blev det mycket trevligt prat med grannar. Är så mysigt när alla kommer ut såhär, synd att man inte träffar sina grannar lite oftare för de flesta är väldigt trevliga! Alla ville kika på Cornelia som sov sig igenom nästan hela städningen, hon fick dock lite konkurrens av grannens fem veckor gamla Rasmus...

Sen bar det av till Farsta och lite kalas för Niklas som fyller 27 år idag. Hipp hipp hurra! Gott fika med bullar, kakor och en riktigt mastig men god chokladtårta. Alma sov nästan hela tiden, men vi hann med en liten bebisdejt i alla fall. Dom börjar bli lite intresserade av varandra. Cornelia vill ju ta på allt och alla just nu så man får ha lite koll så hon inte hugger tag i lilla Alma för hårt. Nellan var så söt i sin rödvitrandiga Villervallaklänning. Tyvärr blev det inga kort tagna.

En bild på familjen Fredriksson (tagen på Cornelias dop):



Sen bar det hemmåt, gröt till prinsessan som var vrålhungrig och sen mat till oss andra. Fiskpinnar på en söndag, ajajaj men det fanns inget annat hemma. Johan är nu och storhandlar eftersom vi har årsmöte med bostadsrättsföreningen imorgon, alltså måste det handlas idag. Jag var duktig och planerade GI-måltider för nästa vecka. Vi var duktiga och åt GI hela denna vecka, förutom helgen då. Man måste få fuska nångång!

Nästa vecka ska vi till BVC på fredag, dags för vaccinering igen. Gick ju så bra förra gången så jag hoppas det går lika bra nu. Annars har jag inte så mycket planer. Eller jo, men de är lite hemliga fortfarande. Får se om jag berättar om de senare i veckan eller om jag väntar lite till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0