Mysig dag

Vaknade halv sju av att Cornelia högt och tydligt talade om att hon var vaken, hon var inte arg eller ledsen utan pratade högt och glatt och talade om att nu var det hög tid att vakna. Jag hade dock inte samma sköna känsla som min dotter, som tur var hade Johan det (han var iaf den som kapitulerade först) så jag fick sova en timme till :-)

Dagen spenderades i Kungens kurva. Först lite Heron City som Cornelia sov sig igenom och sen tog vi en promenad till IKEA där vi köpte den sista gardinen till vårt vardagsrum. Blev ett rekordsnabbt besök, kikade lite snabbt på nytt vardagsrumsbord eftersom det glasbord vi har idag inte är det minsta barnsäkert. Blir nog ett billigt bord som man kan banka på hur mycket man vill, praktiskhet (?) får kommer före snygghet i detta fall! Sen hämtades gardinen snabbt upp och sedan tog vi snabbaste vägen ut till kassorna. Hittade faktiskt ytterligare en genväg idag hehe!

Eftermiddagen fortsatte med hockeyfinal och gos med Nellan. Cornelia fick smaka köpt burkmat för första gången, jag har ju varit så duktig och gett henne egentillverkad puré innan men det kan ju vara bra att veta om hon tar den köpta också. Kommer kanske inte vara fortsatt lika duktig för evigt... Nu har Cornelia somnat så nu blir det lite mys och egentid med mannen i mitt liv.
En gammal bild, Cornelia 4 dagar

En gammal bild, Cornelia 4 dagar gammal tillsammans med Frasse som slåss om utrymmet i Johans knä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0