Kent


Hade tänkt göra en ranking över de fem bästa Kentlåtarna men efter att ha funderat ett bra tag har jag kommit fram till att det är helt omöjligt. Detta geniala band, ledda av underbara Jocke Berg, har gjort alldeles för många extremt bra låtar. Kan nog inte ens ta ut 10 i topp men ska försöka (fast om jag skulle göra om den imorgon skulle den nog inte alla se likadan ut).

*Socker                     (Vapen & Ammunition 2002)
*Utan dina andetag  (B-sidor 95-00 2000)
*747                          (Isola 1997)
*LSD, någon?            (Vapen & Ammunition 2002)
*Kevlarsjäl                (Hagnesta Hill 1999)
*Dom andra              (Vapen & Ammunition 2002)
*Columbus                (Tillbaka till samtiden 2007)
*Stenbrott                 (Kent 1995)
*Sverige                    (Vapen & Ammunition 2002)
*En timme en minut   (Verkligen 1996)

Just idag kom dom i denna ordning. Tre låtar från skivan Vapen & Ammunition, inte helt oväntat. Kan nog vara den bästa skivan. Tror jag.  Saknas gör låtar från skivorna Du & jag döden och Röd. Från den förstnämnda skulle nog nån låt kunna kvala in, men inte just idag. Skivan Röd har jag i ärlighetens namn inte lyssnat så mycket på. Köpte skivan precis innan Cornelia föddes, sen fastnade den i bilens stereo så har knappt hört låtarna. Men nu har Johan fixat Spotify till min bärbara dator (som är det enda jag använder) så nu kan jag börja poppa igen =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0